onsdag 16 juni 2010

Härlig bröllopsyra!

Som ni alla vet gifter sig kronprinsessan Victoria den 19.7 med sin Daniel Wrestling. Själv har jag följt med bröllopsförberedelserna men för er som kanske inte är så insatta tänkte jag här ge ett kort sammandrag.
Bröllopet äger rum på samma dag som kungen och drottningen gifte sig år 1976. Kostnaderna kan uppgå till 20 miljoner svenska kronor!! Jag kommer att vara på plats i Stockholm för att se det med egna ögon. Visste ni förresten att det är gratis att åka tunnelbana i hela Stockholm den dagen (shoppa, shoppa, shoppaaaaa ;) !!)! Men för er stackare som måste stanna hemma finns ju alltid alternativet att se bröllopet direktsänt den 19.6 på tv1 klockan 16.00! Missa inte! Jag ska vinka hem till Finland! Om ni redan nu vill läsa mer om bröllopsplanerna, gå då in på http://kungahuset.se/brollopet.

Undrar hurdan klänning Victoria kommer att ha. Här ser ni prinsessan Diana med sin lite härligt pittoreska brudklänning. En kvinna som är vacker i allt *avundsjuk*.


Såhär såg det ut när kungaparet gifte sig 1976. En enkel men stilren klänning med en underbar tiara som krona på verket... hihi! Och visst var kungen stilig!! Absolut en båtsman! Lovin' it!!
Hittade några "must have" prylar ifall man vill känna sig som en riktig prinsessa. Jag brukar skämma bort mig riktigt ordentligt ibland. Här kommer några av mina favoriter:


Jättesött dynvar från Stockmann 49€.

En helt ljuuuvlig tiara som passar både till vardags och till fest. Kultajousi 589€.

Pappa ville att Snuttan och jag skulle matcha så Snuttan fick en egen tiara. Är hon inte världens ljuvligaste prinsesshund?!

Hela prinsess-outfiten kan man beställa från Butterick's i London! Älskar! 17,90€
Varför inte köpa en disktrasa med bröllopsmotiv! Jag hittade denhär på Stockmanns delikatessavdelning och tyckte den var urgullig! Äntligen kan jag se fram emot att torka diskbänken! 18,90€.
Det var allt för denhär gången, vi ses på tv1 i lördag!! Puss & Kram på er alla!
/Snärttiga Sonja

1 kommentar:

  1. fancy tiara! just en sån har jag lite kollat in... (för vardagsbruk)

    SvaraRadera