fredag 27 januari 2012

Valdagsoutfiten 2012

Heeej på er alla gullisar!

Eftersom valdagen börjar närma sig så tänkte jag ge er litet tips på valdagsoutfit. Det är inte alltid lätt att veta hur man klär sig stilenligt när man skall rösta. Förr i tiden såg man på röstande som ett privilegium, en rättighet och inte en plikt som i dagens läge. Man klädde upp sig för att gå och rösta. Jag tycker det är synd att denna fina tradition litet hållit på att falla i glömskan, but not to worry babes! Här kommer jag och räddar hela traditionen med mina underbara tips på klädkombinationer för att ni skall känna att ER röst är värd nåt! Nåt mer än en siffra på ett papper. Det skall kännas att man röstar när man gör det tycker jag. Inte klär sig de uppställda kandidaterna som vårdslösa babianer heller tihii! ;D

Årets tema som är "proud'n masculine" fick jag inspiration till från en Schweizisk modedrottning som bloggar flitigt någonstans från de höga bergstopparna. Grejen är att man skall våga lägga in manliga element i sin klädstil. Det är för att påminna alla män om att vi kvinnor har en lika stark rösträtt och är inte rädda för att uttrycka den varken på en papperslapp eller genom våra kläder. Hatten som är en typisk "mansaccessoar" pryder ståtligt kvinnohjässan (Dolce Gabbana 275,30 €). Halsduken är av märket Burrberry  och kan köpas i till exempel Stockmann för en överkomlig slant (59,60 €). Kavajen är av märket Filippa K som jag köpte från en modeaffär i Gallerian, Stockholm när jag en dag hade litet tråkigt och bestämde mig för ett impulsbesök till den lilla storstan. ^^*fniss*
Den rosa toppen och bältet är specialbeställda från Marks and Spencer i London. Såg dem på en nätaffär och tyckte de var sååå urläckra. Pappsen var som vanligt världens gulligaste och lånade sina Master Card-koder så att lilla jag skulle bli på bättre humör. :) Leggingsen hittade jag längst in i skåpet. Tyckte dom matchade kulörteamat perfekt!
När det kommer till skorna handlar allt som ni säkert redan har förstått om det heta konceptet mismatching. Här i lilla lilla plutteminimala Finland är det få som har hört om det och ännu färre som skulle våga bära hela denna outfit med den stolthet som den förtjänar. Stöveln till vänster är faktiskt av det finländska märket Kuhmo och kan köpas för en billig slant. Ett minus är ju att man inte kan köpa bara en, men man kan ju alltid hitta på nåt kul med den andra. T.ex. kan man göra som jag och klippa en massa små hål i den och göra en rolig koja till sitt sällskapsdjur.  Min guldhamster Ruby Lee klättrar ut och in i den som en liten galning.. så sööt! :) Skon till höger är av märket Ecco och går att finna på herravdelningen hos vilken Eccoåterförsäljare som helst (245,00 €)

Accessoarer som väska och armband och svarta sidenhandskar blir som grädde på moset för denna Scweitziskinspirerade glamourösa helhet. Var inte rädd för att "over do it"! Guldprylar gör att man inte enbart märker outfitens maskulina plagg. It's all about balancing! Hihi! Älskar dessa pärlarmband från Kultajousi 167,50 för hela setet! Sanslöst! Ta pappas Visa eller Master Card och skynda er dit tjejer!

Avslutar inlägget med en bild på nästan hela valdagsoutfiten "Proud'n Masculine" 2012. Ha kul när ni experimenterar med plaggen tjejer och glöm inte att man aldrig kan överdriva för mycket. Det gäller att våga visa sina feminina och maskulina sidor! Och glöm nu inte att bära denna läckra klädkombination graciöst. Jo och förresten, glöm inte bort att rösta heller. ^^ Själv har jag ännu inte riktigt bestämt mig för vilken av kandidaterna som är snyggare... det bli bråttom för lilla mig!

Take care until next time girls!

3 kommentarer:

  1. Nej hjälp, det här var det vackraste jag sett på länge!

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha Ziva! Ta gärna foton på dig själv innan du går och röstar så vi här på bloggen får se hur läcker du såg ut! Puss! :))

    SvaraRadera
  3. Som jag har gått och funderat hit och dit på vad jag ska ta på mig till söndagens val. Efter ditt inlägg flödar inspirationen kring öronen på mig! Dessutom är det så fint av dig att tänka på miljön och återanvända stöveln. Ruby Lee blev säkert jätteglad!!
    Tack för tipsen sötnos!

    SvaraRadera